menustart
nieuws
agenda
contact
menu

Help ons, steun
TEAM #150

nieuwsDoneren
Roparun SoestRoparun SoestRoparun Soest

Uit het dagboek van Antonio - dag 2

Nieuws » Uit het dagboek van Antonio - dag 2

Gepubliceerd op 27-05-2012

Wat een beleving, wat een inzet, wat een organisatie, wat een teamspirit. Echt een heerlijk gevoel om onze eerste track afgelegd te hebben met team 2 en wat mogen we trots op onze lopers en fietsers zijn.Tevens heeft Marco onze chauffeur het ook mega gedaan, dit is echt een teamprestatie wat er geleverd wordt, we hebben elkaar allemaal keihard nodig om dit te kunnen flikken! Onderweg naar Rully ging het nog niet helemaal vlekkeloos, we hadden natuurlijk al wat haast ivm het schoonheidsfoutje om onze fietsers niet gelijk mee te nemen, daarna was de weg nog een keer opgebroken en moest er een stuk omgereden worden, maar uiteindelijk waren we ruim op tijd in Rully.

Ons 1ste team liep namelijk het eerste gedeelte wat voor op schema, maar in het tweede gedeelte ging de warmte toch wat parten spelen en bleek het onderweg goed druk. Vlak voor het 2de checkpoint hadden wij on wisselbusje neergezet en uiteindelijk kwam team 1 precies op schema binnen. Tien voor half toenkwamen zij 4,5 uur na het startschot in Parijs aan en mochten wij starten. Nog gauw ff bijpraten, laatste belangrijkste leermomenten met elkaar doornemen en vooral belagrijk om je aan de verkeersregels te houden ivm gele kaarten van de organisatie, Vanaf de start werd de tret gelijk al gezet, vel van die valse heuveltjes en ook nog eventjes wennen natuurlijk. Elke 1500 meter zetten wij ons busje keurig aan de kant van de weg om te wisselen van loper als de heuvels wat te erg worden stoppen wij na 1300 meter.

Als iedereen een beetje warm gedraaid is, komt het eerste lastige moment. Ruim 5 kilometer mag ons busje niet op het parcours en gaan er dus 2 lopers op de fiets om elkaar onderling af te lossen met hardlopen en fietsen. Freddy blijft voorop als navigator, Ruud als achterste fietser gaat het busje in en zij gaan via een omweg naar het volgende punt.Onderweg komt smsje binnen van Teamleider Rob, dat na 68,9 km er ook niet meer gestopt mag worden. Antonio past zijn tacktiek aan en beslist dat er na die 5 km nog een extra fiets wordt ingezet met een loper, zodat voor de veiligheid ook Ruud weer achterop kan rijden. Op zich niet helemaal verkeerd voor de lopers om ook te fietsen maar de kou slaat ook wat toe op het lichaam dus moet wel een extra vestje aan op de fiets.

Na deze wissels lopen we wat achter op schema en hopen we dat recht te zetten, maar vanaf daar veranderen de heuveltjes in bergjes. Er wordt gewisseld na 1000 meter om het tempo er toch in te houden hier presteert het hele team bovenmaats en er komt zelfs een soort strijd in de wedstrijd om de groepjes die bij ons in de buurt lopen in te willen halen of voor te blijven. Soms kijken wij ook onze ogen uit als er een team met gemiddeld 13.5 km per uur ons voorbij komt stuiven. Versneld komt de finisch in het zicht en de stemming wordt steeds beter in de bus, chauffeur en DJ Marcozet hem steeds een tandje harder en fietser Freddy geeft via de walky talky steeds mooiere beschrijvingen van de prestaties van onze lopers. Schitterend!

Ik (Antonio) belt voor de tweede keer chefkok Daniel op om te vertllen dat teamleider Rob eerder wakker gemaakt moet worden want we gaan het wel binnen de 4.5 uur halen.....;+) Als we Lassigny binnen komen lopen/rijdem zien e ons team 1 al wachten bij de rotonde van het College en gaat "I got a feeling" vol gas aan met een paar extra rondjes van de zaak op de rotonde van Marco. Geweldig dit en daarna worden de fietsen weer verwisseld, busje met spullen weer omgeladen en staat de eerste loper weer in de starthouding om zijn weg te vervolgen naar Dermand. Team 2 is met een zeer voldaan gevoel in het basiskamp terecht gekomen en gaan genieten van een broodje, massage, een opfrisbeurtje en dan nog ff paar uurtjes slaap pakken, voordat er over 3 uurtjes weer naar het volgende wisselpunt gereden moet worden.

Kwart over 4 een seintje van Rob gekregen dat zij op schema liggen, dat betekent dat wij om zes bij volgende wisselpunt moeten zijn en dus uiterlijk om vijf uur weg moeten rijden met het kleine busje. Wakker maken van je eigen lopers, fietseres en chauffeur die het zo verdienen om door te slapen is zeker niet leuk, maar is niet anders. Er wordt zeker niet juichend gereageerd, maar het is niet anders. Op naar de tweede track.

Stipt om 5 uur vertrekt tam 2 uit het basiskamp richting Vermand om daar het eerste team af te gaan lossen. De rest van het basiskamp kan er gelijk achteraan naar hun tweede locatie op 200 km en dat is Solesmes, dit is mogelijk omdat Fridjoff, Lex en Antonio alles reeds keurig hadden afgebroken. Slim plan van de fysio's want nu zij zij aan de beurt om hun rust te pakken tijdens de anderhalf uur durende verplaatsing.  Team 2 heeft een klein uurtje nodig en het is nog stilltjes in het pendelbusje dat beschikbaar is gesteld door Stam Renault garages sterk geworteld in midden Nederland. De zon komt nu parachtig op over de glooiingen van het Franse landschap.

Nu zijn die glooiingen nog mooi om te zien, maar straks zijn het verschrikkelijke kuitenbijters. Wij zijn benieuws hoe fit het andere team straks bij de wissel is en ondertussen moet chauffeur Marco vol in e remmen voor een overstekend vosje. Gelukkig nu wel het hele team in 1 keer mee het busje in, ik begin het te leren, al is Freddy weer de laatste die het busje in gaat. Die zal de volgende keer wel een kwartiertje eerder geroepen worden.


 



Roparun Soest wordt ondersteund door