Help ons, steun

Roparun 2016 deel 2

zaterdag 14 mei 2016

Zaterdag 14 mei

Ondertussen rijden we weg bij ons 2 sterren Ibis Budget Hotel!

Bij aankomst schrokken veel teamleden van de uitstraling, maar uiteindelijk viel het reuze mee en moeten we niet vergeten dat het in verhouding met de aankomende 2 nachten eigenlijk super de luxe is!!!

Na het uitzwaaimoment om 9 uur bij Lijf&Visie waar wethouder Adriani mooie bemoedigende woorden sprak namens de Gemeente Soest! Veel familieleden, vrienden en oud teamleden wensten ons veel succes!

Met zwarte rookpluimen vertrok de eigen Roparun bus die net op tijd was goed gekeurd en we dus met een gerust hart richting Parijs konden!

Super verstandig om tov voorgaande jaren niet om 12 uur te vertrekken, want ook nu weer was het enorm druk onderweg, maar kon de bus toch niet harder dan 80km per uur, dus reden we vrij ontspannen in colonne richting Belgische grens!

Helaas bij Kortrijk een ernstig ongeluk gebeurd, dus daar files en raakten wij elkaar kwijt! Door de geweldige locatie bepaling van whatts app konden we elkaar redelijk vlot vinden op een parkeerplaats en daar hadden we dan ook gelijk onze eerste stop en wissel van buschauffeur ivm rijtijdenbesluit! Han moest bij zijn start nog even wennen en ging om te oefenen nog wat rondjes op een nabijgelegen industrieterrein... Of was zijn TomTom gewoon de weg kwijt... wink-emoticon

Na de plaspauze gingen de busjes vooruit om vast te verkennen bij hotel en omgeving; Ben vond een al snel een café in de voorstad van Parijs om een koude Heineken te drinken, maar durfde geen seconde weg van zijn fietsen die achterop de twinnyload stonden... Tevens had hij geen gerust gevoel over het restaurant naast het hotel, maar gaf zijn tripadvisor in de wijde omgeving geen goede alternatieven!

Nadat we waren ingecheckt en de leiding nog eventjes overleg had om laatste puntjes op de i te zetten, werd er een lange tafel klaar gezet bij Buffalo Grill! Ben had gedeeltelijk gelijk, maar niet wat betreft het eten, wel dat de dranken wat te langzaam doorkwamen en rond 21.30 uur kwam het bericht dat het bier op was...

Op zich wel een mooi momentje om af te sluiten, dus na de desserts werd er keurig gelapt en werden de plannen door de diehards gemaakt om naar het centrum van Parijs te gaan!

Twee taxi's werden gebeld, maar waar twee jaar geleden de terugweg een drama was om een taxi te krijgen en Tialda uiteindelijk al haar charmes in de strijd moest gooien, was het nu al een ramp om voor de heenreis een taxi te krijgen en eind van t liedje kwam er zelfs geen enkele taxi!

Zwaar teleurgesteld hoorden we iedereen de gang op komen om te gaan slapen! Frans zeer bedroefd, want nu kwam Remco al gelijk naast hem snurken...

Rond 8 uur starten oa de kampbouwers met klaarmaken van de bus, werden alle busjes afgetankt en de laatste voorbereidingen gedaan! Ontbijtje erin en om 9.30 uur verzamelen voor onze rondtoer in Parijs!

Natuurlijk werd tijdens het ontbijt Chris SK Alkema toegezongen ivm zijn 39ste verjaardag, gooide Jan Camper zijn dienblad met ontbijt op de grond, was Ben zeer onder de indruk van de andere hotelgasten en waren de kampementleden erg onder de indruk van uitrusting die een ander roparunteam van Just Brand had; fantastische vrachtwagen van Formule 2 team...

Bij de Eiffeltoren werden nog geweldige foto's genomen met een paar extra Chinese cheerleaders; er werd al gesproken dat Wang van ADO Den Haag probeert te infiltreren in ons team!!!